Пошук по сайту


Права дитини. Декларація прав дитини

Права дитини. Декларація прав дитини

Тема: Права дитини. Декларація прав дитини.

Мета:ознайомити учнів з міжнародними стандартами прав дитини: Декларацією прав дитини, Конвенцією ООН про права дитини, продовжити формування правових знань школярів, виховання громадянських рис і переконань, дотримання законів України;розвивати вміння висловлювати власні погляди і думки з різних питань; виховувати почуття гідності, чуйності, доброти, любов до людей і природи.

Технології:групова робота, «мозковий штурм», метод «Прес», «Прес-конференція», робота в парах.

Обладнання: таблиця «Твої права», комп’ютерна презентація, Конвенція про права дитини, Декларація прав дитини, книжкова виставка «У світі прав дитини», ілюстрація «Правове дерево».

Хід уроку

I. Організація класу.

— Дорогі діти! Подивіться одне одному в очі,посміхніться, передайте частинку свого гарного настрою іншим. От бачите, від ваших посмішок затишніше і світліше стало у нашому класі.
Психологічна установка.

Дзвоник всім нам дав наказ:

До роботи взятись час!

Розпочнем урок свій враз

В правознавство зробим крок,

Будем ми трудитись вправно.

З правами дитини знайомитись старанно.
I. Повідомлення мети і теми

Учитель. Сьогоднішній наш урок відбудеться в незви­чайній формі. Я запрошую вас на телеконференцію. А ви, діти, будете не тільки гляда­чами, але й учасниками програми. Наша програма присвячена темі «Права дитини» слайд 1

Кожна людина, особливо в дитинстві, потре­бує любові та піклування, доброзичливого став­лення до себе, відчуття своєї значущості та необ­хідності. Головне, що завжди повинен пам'ятати дорослий, — це те, що перед ним людина, особи­стість зі своїми потребами та бажаннями, до яких необхідно ставитися з повагою!

Отже, сьогодні ви маєте показати свої знання як ви знаєте свої права!

На цю тему ми з вами говорили дуже багато. Давайте пригадаємо в яких документах говориться про права дитини.( відповіді дітей). слайд 2-3

Робота над правовими документам

Довгі роки найрозумніші і найдобріші люди боролися за дітей самотужки, і, нарешті, у 1924 році вони вперше зібралися в місті Женеві, де прийняли перший документ про потреби дітей - Декларацію прав дитини.

Наші дослідники працювали зі словниками і дізнавалися значення цих слів.

(Значення слів на комп’ютерах.)

ООН –Організація Об’єднаних Націй– міжнародна організація, завдання якої – підтримка миру і безпеки у всьому світі. слайд 4

Декларація — документ, у якому викладено важливі правила, обов'язки для всіх людей. слайд 5

Конвенція— це угода, міжнародний договір із певних питань. У цьому випадку — з питань прав дитини. Декларація - офіційне проголошення основних принципів, а також документ, в якому вони викладені. слайд 6

Упродовж XX ст. було прийнято ряд документів, спрямованих на захист дітей, дитинства. ООН - міжнародна організація, до якої входить більше ніж 150 країн світу; утворена в 1945 році. Це організація, яка приймає міжнародні закони за згодою держав і намагається контролювати їх дотримання, стежити за безпекою у світі і не допускати війни.

Подивіться уважно, скільки правових документів було прийнято, щоб виробити та вдосконалити права дитини.

1924 р. - перша Декларація прав дитини слайд 7 - 8

1959 р. - Декларація прав дитини

1982 р. - Конвенція ООН про права дитини.

Зазначимо, що права, викладені в Конвенції ООН, набувають сили лише в тих державах, які підписали цю Конвенцію і зобов'язалися її виконувати. Нажаль, сьогодні є країни, в яких права дитини порушуються.

Наша ж держава прагне, щоб у її юних громадян було щасливе дитинство. У 1991 році Україна підписала Конвенцію ООН про права дитини та зобов'язалася її виконувати:

1991 р. - Україна підписала Конвенцію ООН про права слайд 9

дитини і зобов'язалася її виконувати

1991 р. - прийнято Закон України про освіту

1996 р. - прийнято Конституцію України

  1. - прийнято Закон України «про охорону дитинства».

Ці документи поміщені у нашому правовому куточку.

Наша держава дбає про дітей, але і в нашій країні є випадки, коли порушуються права дитини. Є ще багато проблем і, можливо, частину їх зможете вирішити ви, коли станете дорослими. Ви ще дуже юні, але повинні знати й розуміти проголошені в Конвенції права, брати активну участь у їх втіленні в життя.

Гра «Веселий м'ячик»

Ти котись веселий м'ячик,

Швидше, швидше по руках.

У кого лишився м'ячик,

Той розказує права.
Згадаймо права дитини.
На екрані мультимедійної установки по черзі з'являються картинки, у яких містяться відомості про те чи інше право.(Комп’ютерна презентація) слайд 10 - 14

Знайомство з правами дитини згідно з Конвенцією. слайд 15 – 16



    1. Діти мають право на любов і піклування з боку батьків та держави.

    2. Всі діти рівні у правах.

    3. Всі діти мають право на повноцінне харчування.

    4. Мають право на освіту.

    5. Мають право на гру, на відпочинок і дозвілля.

    6. Мають право на медичне обслуговування.

    7. Жодна дитина не повинна бути примусово залученою до тяжкої

праці.

    1. Жодна дитина не повинна бути жертвою насильства або війни.

    2. Жодна дитина не повинна бути скривджена та зневажена..

    3. Діти мають право вільно висловлювати свої погляди.

    4. Діти мають право на свободу совісті, думки, релігії.

    5. Діти мають право на вільне спілкування.

    6. Діти мають право на інформацію.

    7. Особлива турбота дітям без сімей.

    8. Особлива турбота дітям – біженцям.

    9. Особлива турбота дітям – інвалідам.



  • У нас утворилась ціла галерея картинок, що свідчать про права дітей. Хто порушує ці права, той має відповідати за законом!

  • І зараз кореспонденти пропонуватимуть нашій увазі ситуації, де порушено права. А ви, як учас­ники телепередачі, повинні брати активну участь в обговоренні.

Робота над казкою «Попелюшка»

1 група.

Кореспондент. Життя Попелюшки з мачухою та її двома донь­ками стало нестерпним для дівчини. Бідолашна виконує всю брудну роботу, одягнута в лахміття, а сестри — в гарних дорогих сукнях. Дівчинка спить у комірчині, куди висипають попіл із печі, а вони — в розкішних кімнатах.

Давайте заглянемо у казку.( інсценізація казки)

Попелюшка сидить на підлозі й чистить каструлю.

Мачуха.Попелюшко, знову сидиш! Підлогу не заме­ла, вогню не розпалила, грядок не скопала!

Потягуючись і позіхаючи виходять двоє дівчаток.

— Пташенята ви мої! Уже прокинулися? Як вам спалося, любі донечки?

Дівчатка.Снідати ще не кликали?

Мачуха. Зараз питимемо чай. Попелюшко, неси чай! (Виходять.)

Попелюшка.Ой, як мої сестри схожі на свою матір: і обличчям, і вдачею. Усе їм не так... І чому вони мене не люблять? Мачуха змушує мене виконува­ти всю важку роботу: чистити казани, мити східці, прибирати у кімнатах. І хоч як би я не старалася, ніхто мене не похвалить.

Учитель. Дякуємо нашим акторам.

  • Усі ви вдома читали казку «Попелюшка».

  • Якою була Попелюшка? (Доброю і привіт­ною)

  • Що дівчинка дуже любила? (Танцювати)

  • Хто допоміг Попелюшці потрапити на бал?




  • Як ви гадаєте, чому мачуха ісестри не любили її? (Вони були злими і бездушними.)

  • А чи мали вони право ображати дівчинку? (Ні, тому що кожна дитина має право на любов і піклування.)

  • Усі діти мають рівні права. Вони не повинні залучатись до важкої праці. Попелюшка мала право на відпочинок. Дитина не повинна бути скривдже­ною і має право на любов і піклування.

  • Як ви вважаєте, які права порушила мачуха? (Право на відпочинок, право на дозвілля, на любов і піклування)

  • Які поради ви можете дати мачусі?

  • А чим завершується казка? (Дівчинка, яку в сім'ї зневажали, перетворилася на справжню прин­цесу.)

Робота над казкою «Білосніжка»

2 група

Кореспондент. За горами високими, за долами широ­кими та за морями глибокими живе маленька принцеса — Білосніжка. Є у неї мачуха, дуже кра­сива, але зла і ревнива. Забажала вона смерті своїй пасербиці. Переодяглася старою бабою, подалася до лісу і подарувала їй отруєне яблуко.

— А докладніше про цю історію ми дізнались із казки «Білосніжка та семеро гномів».

Інтерактивна технологія «Прес-конференція»

  • Де мешкала маленька принцеса?

  • Чому мачуха наказала вбити Білосніжку?

  • Куди потрапила бідна Білосніжка?

  • Що сталося, коли Білосніжка вийшла на ґанок?

—Як завершилася історія з Білосніжкою?

— Яке право порушила Мачуха? (Головне право на життя. А ще ми знаємо, що жодна дитина не може бути скривдженою і зневаженою.)

Робота над казкою «Червона Шапочка»
3 група
Кореспондент. Неподалік від лісу жила собі білява дівчинка. Якось до дня народження бабуся подарувала їй червону накидку з капелюшком. Дівчинці дуже сподобалась накидка. Усі сусіди так звикли бачити дівчинку в цьому вбранні, що прозвали її Червоною Шапочкою.

Діти, а вам знайома ця історія? З якої вона казки?

  • Куди пішла Червона Шапочка?

  • Якою стежкою мама заборонила дівчинці йти? («Іди не лісовою стежкою, а узліссям».) \

  • Кого зустріла Червона Шапочка?

  • Які права дитини порушив Вовк?

  • Що, на вашу думку, Червона Шапочка зро­била не так?

III. Закріплення матеріалу.

Перевіримо, чи зумієте ви відповісти, де пору­шують права дитини.

В Перевірка знань, набутих під час уроку (метод «Мозковий штурм»)

— Дослідіть, які права героїв казок порушу­вались.

( комп’ютерна презентація) слайд 17 - 23

VI. Підсумок уроку.

      • Отже, яка тема нашого уроку?

  • В якому документі зафіксовано основні принципи прав дитини?

  • В якому році наша держава підписала Конвенцію про права дитини?

  • Який важливий закон прийняла Україна у 2001 році?

  • Які права дитини ви запам'ятали?

Гра « Будь уважним»

Вивчили усі права,

І тепер в нас буде гра.

Якщо право є в Законі,

Дружно плеснемо в долоні.

А якщо його нема –

Буде в класі тишина.



  • Всі діти мають право на любов і піклування.

  • Кожна дитина має право їсти лише гамбургери, чіпси та

хотдоги.

  • Всі діти рівні в своїх правах.

  • Кожна дитина може нецензурно висловлюватись, якщо вона

того хоче.

  • Всі діти мають право на повноцінне харчування.

  • Жодна дитина не повинна мити посуд.

  • Всі діти мають право на відпочинок і дозвілля.

  • Всі діти мають право на освіту.

  • Діти мають право вільно виражати свої погляди.

  • Всі діти мають право на медичну допомогу.

  • Кожна дитина не повинна бути ображеною, приниженою.

  • Кожна дитина має право отримувати сніданок, не встаючи з

постелі.

Метод «Прес»

— Як ви гадаєте, чи знадобляться в майбут­ньому знання, які ви

сьогодні здобули на уроці?

«Я вважаю, що...»

«...тому що...»,

«...наприклад ...»

«Отже, я вважаю...»

Учитель. А тепер допоможемо нашому дереву розквітнути. Запишіть на пелюстках квітки права дитини, про які б ви хотіли дізнатися більше. (Діти працюють парами. Кожна пара записує по 2-3 права на листочках вирізаних у формі квітки. Отже, ми переконалися, що знати свої права дуже важливо. Цьому нас навчає і вірш Ірини Жиленко:

Дитя моє, права дитини
ти мусиш вивчити сумлінно.
Це так потрібно, так важливо
напевне знати в наші дні:
коли з тобою справедливо
вчиняють, а коли і ні.
Тож прочитай, завчи напам'ять
Порадь і друзям прочитать.

Хай прочитають тато й мама
Закони всім потрібно знать!
Будь добрим сином чи дочкою,
поганим вчинком не зганьби
ти роду власного ніколи
Люби свою сім'ю і школу,
Свою Україну люби!

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Лекція «Конвенція оон» очима дітей ст виховний захід «Знання Конвенції ООН про права дитини»
«Конвенція ООН про права дитини» ст

Аналіз законодавства України щодо відповідності міжнародним вимогам...
Право на освіту – одне з основних соціокультурних прав людини. Дотримання прав людини, в першу чергу – дитини, є пріоритетом політики...

Психологічна характеристика дитини 2 Співпраця зі сім'єю 4 Фізичний розвиток
Отже, значно розширюються можливості дитини взаємодіяти із середовищем І розвиватися психічно. Третій рік життя характеризується...

Розвиток дитини від 3 до 11 років Розвиток дитини від 3 до 11 років...
Дошкільний вік етап психічного розвитку від 3 до 6-7 років. Характеризується тим, що провідною діяльністю є гра. Має надзвичайно...

План проведення «Тижня безпеки дитини» в кзо «Жданівський днз ясла-садок «Дюймовочка»
Обговорити прислів’я «Без здоров’я немає щастя», «Здоров’я дитини – багатство родини»

Психологічна характеристика дитини 2 Співпраця зі сім'єю
У дитини п'ятого року життя темп фізичного розвитку залишається сталим. Відбувається зміцнення хребта, інтенсивно розвивається муску­латура...

Вправи та ігри для розвитку творчих здібностей молодших школярів
Система творчих завдань впливає на мислення, мову, уяву, активність дитини. Творчі завдання дозволяють широко спиратись на суб'єктивний...

Родина І дошкільний навчальний заклад два суспільних інститути, які...
Як відомо ці зв’язки багатогранні. На перший план виступають такі аспекти, як контакти з педагогічним персоналом та батьками, міжособистісна...

Інструкція з виховання розумної дитини «Бути розумним І бути інтелектуально...
«Можна наповнити голову дитини купою знань, займатися з нею з ранку до вечора. Так, вона матиме відмінний кругозір, знатиме мови...

Закон україни «Про освіту»
Цей Закон регулює суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов’язків...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

f.lekciya.com.ua
Головна сторінка