Пошук по сайту


Тема уроку: явища фізичні І хімічні. Хімічна реакція. Ознаки хімічних реакцій, умови їх виконання І перебігу

Тема уроку: явища фізичні І хімічні. Хімічна реакція. Ознаки хімічних реакцій, умови їх виконання І перебігу

Тема уроку:

ЯВИЩА ФІЗИЧНІ І ХІМІЧНІ. ХІМІЧНА РЕАКЦІЯ. ОЗНАКИ ХІМІЧНИХ РЕАКЦІЙ, УМОВИ ЇХ ВИКОНАННЯ І ПЕРЕБІГУ.
Мета уроку:

закріпити і поглибити знання учнів про фізичні явища. На основі знань про фізичні явища сформувати поняття „хімічного явища”, навчити учнів відрізняти фізичні явища від хімічних. Розвивати уміння спостерігати і робити висновки. Формувати інтерес до предмету.
Тип уроку:

урок засвоєння нових знань.

Форми навчання:

фронтальне опитування, розповідь, пояснення, лабораторні досліди.
Між предметні зв’язки:

природознавство, фізика, біологія (процеси, явища) зв’язки.

ХІД УРОКУ
І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація знань учнів.

  1. Чим відрізняються чисті речовини від сумішей?

  2. Які способи розділення сумішей ви вивчили?

  3. Чи відбуваються в природі зміни з речовинами?(робота з презентацією)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Людина і все, що її оточує постійно змінюється. Зміни, які відбуваються у світі, називаються явищами. Явища бувають атмосферні, космічні, суспільні, фізичні та хімічні. Ті явища, які відбуваються з речовинами, відносяться до фізичних й хімічних. Як відомо з курсу фізики, явища, при яких не відбувається перетворення одних речовин в інші, відносять до фізичних явищ.

Хімія – наука, що вивчає явища, під час яких відбувається перетворення речовин. Хімічні явища називають хімічними реакціями. Щоб відрізняти фізичні явища від хімічних, необхідно знати ознаки хімічної реакції, умови її виникнення і перебігу.

IV. Вивчення нового матеріалу.

Складання опорного конпекта (за допомогою слайдів презентації)

Дослід 1. Нагрівання колби з водою над спиртівкою. Колба покрита склом. Учні відмічають, що при випаровуванні вода переходить у пар. Водяний пар – це вода в газоподібному стані. При зіткненні з холодним повітрям, краплинки пари конденсуються і знову переходять у рідкий стан.

Який можна зробити висновок?

Отже, речовина не змінилась і ми спостерігали фізичне явище.

Дослід 2. Мідну дротинку закручуємо в спіраль. Що відбулось з дротинкою? До яких явищ це належить?

Дослід 3. внесемо виготовлену мідну спіраль у полум’я спиртівки й прожаримо її. Що спостерігаєте? Яке це явище?

Учні відмічають, що спіраль вже немає блиску, покрилась нальотом чорного кольору. Це вже нова речовина з новими властивостями.

Дослід 4. наливаємо у пробірку розчину феруму (ІІІ) хлориду і доливаємо такий самий об’єм розчину калій гідроксиду. Що спостерігаєте? Як ви гадаєте, яке це явище?
Спостереження учні записують у зошити.

Під час ІІІ та ІV дослідів ви спостерігали хімічні явища (реакції), що супроводжуються візуальними змінами: утворення чорного нальоту на міді під час її нагрівання, чи випадання осаду коричневого кольору. Ці видимі зміни, які можна спостерігати, називаються ознаками хімічних реакцій крім згаданих, до ознак хімічних реакцій відносять:

  1. зміна кольору;

  2. утворення або зникнення осаду;

  3. виділення газу;

  4. поява осаду;

  5. виділення теплоти (іноді світила).


На окремих аркушах написані ознаки реакцій, і в процесі підведення підсумків вивішуються на дошці.
Багато з названих ознак хімічних реакцій вам відомі з курсів природознавства. З іншими ознаками хімічних реакцій ви ознайомитесь при виконанні практичних робіт на подальших уроках хімії.

Під час проведення дослідів ви спостерігайте виникнення реакцій. Отже, що необхідно, щоб відбулася реакція?

  1. контакт речовин;

  2. подрібнення, перемішування;

  3. нагрівання.

Розрізняємо поняття „умови виникнення” і „умови перебігу” хімічних реакцій.
V. Закріплення і поглиблення знань.
У вигляді гри.

Завдання: Вчитель перераховує фізичні і хімічні явища. Учні уважно слухають. Якщо названо хімічне явище, то вони піднімають руку вгору. Учень, що допустив помилку, дає визначення фізичного чи хімічного явища і приводить додатково 1-2 відповідних приклада.

Приклади явища: танення льоду, ржавіння цвяхів, гниття листків, кип’ятіння води, почорніння срібної ложки, розчинення солі у воді, гасіння поташу оцтом, горіння палива, утворення інею, скисання молока.

VI. Підсумки уроку .

Що таке явища?

Які явища називаються фізичними? Наведіть приклади.

Що називають хімічними реакціями? Наведіть приклади.

Перерахуйте ознаки хімічних реакцій.

Які умови необхідні для виникнення й перебігу реакцій?
VII. Домашнє завдання.
Параграф 13 вивчити, завдання в щоденник иа

Завдання індивідуальні:

підібрати фізичні і хімічні явища, які можуть відбуватися з однією речовиною (кування заліза і окиснення заліза, замерзання води і розклад води).

поділитися в соціальних мережах



Схожі:

Урок з хімії 7 клас. Тема уроку: Закон збереження маси речовин під...
Ння маси речовин у хімічних реакціях; пояснити схему хімічної реакції, її суть, сформувати поняття про хімічні рівняння, пояснити...

Урок вивчення нового матеріалу
Тема. Фізика – наука про природу. Фізичні тіла та фізичні явища. Механічні, теплові, електричні, магнітні та світлові явища

Програма підготовки учнів до Всеукраїнської олімпіади з базової дисципліни «Хімія»
Вираження кількісного складу сумішей (с(Х), (Х), (Х),w(Х) та їх взаємозв'язок). Фізико хімічні властивості речовин. Стандартні фізичні...

Тема: Узагальнення І систематизація знань з теми «Початкові хімічні поняття»
«Початкові хімічні поняття», хімічні формули, валентність, відносна атомна І молекулярна маса, вміти використовувати їх під час виконання...

Уроку: Навчальна
Тема уроку: Органічні сполуки. Спільні та відмінні ознаки органічних та неорганічних сполук. (Слайд 1)

Конспект уроку Тема: Предмет хімії. Короткі відомості з історії розвитку...
Всюди, куди б ви не глянули, вас оточують предмети або вироби, виготовлені на хімічних підприємствах або з використанням хімічних...

Урок у 11 класі Тема: «Закони постійного струму.»
Мета: Перевірити знання учнів з теми «Електричні явища», узагальнити вивчені явища І фізичні закони, активізувати пізнавальні можливості...

Явища природи. Механічні явища. 5 клас. Мета
Основні поняття І терміни: механічні, теплові, електричні, магнітні, хімічні, звукові, світлові явища, механічний рух, траєкторія,...

35 год, 1 год на тиждень, 3 год резервний час
Фізика як природнича наука. Фізичні тіла І фізичні явища. Механічні, теплові, електричні, магнітні та оптичні явища. Зв'язок фізики...

35 год, 1 год на тиждень, 3 год резервний час
Фізика як природнича наука. Фізичні тіла І фізичні явища. Механічні, теплові, електричні, магнітні та оптичні явища. Зв'язок фізики...



База даних захищена авторським правом © 2017
звернутися до адміністрації

f.lekciya.com.ua
Головна сторінка